DM Culture


Το Υφυπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει την πρόθεσή του να προχωρήσει με τη δημιουργία λογότυπου για το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού. Για το σκοπό αυτό, προκηρύσσει διαγωνισμό με τις πιο κάτω προδιαγραφές, όρους και κριτήρια.
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού θα δοθεί α’ βραβείο, ύψους €2000 (δύο χιλιάδες Ευρώ).

Α. ΟΡΟΙ ΕΝΤΟΛΗΣ
Το λογότυπο πρέπει να χαρακτηρίζει το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού, το ρόλο και την αποστολή του. Η πρωτοτυπία, η έμπνευση, η διαχρονικότητα, η καλλιτεχνική αρτιότητα και ο συμβολισμός είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να αποτυπώνονται στο λογότυπο, το οποίο θα αποτελεί το θεμέλιο λίθο της ταυτότητας του Τμήματος. Το λογότυπο θα συνοδεύει όλες τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες του Τμήματος, τα επιστολόχαρτα και άλλα έντυπά του.

Β. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
1. Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε γραφίστ@ και εικαστικ@ καλλιτέχν@.
2. Δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο Διαγωνισμό πρόσωπα που συνδέονται με συγγένεια πρώτου βαθμού ή δεύτερου βαθμού (εξ αίματος ή εξ αγχιστείας) με μέλη της Κριτικής Επιτροπής.

Γ. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ:
1. Το λογότυπο να ενσωματώνει τον τίτλο:
Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού, Υφυπουργείο Πολιτισμού.
2. Το λογότυπο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε γραμμική μαυρόασπρη και έγχρωμη εκτύπωση (CMYK ή PANTONE). Επίσης να μπορεί να εφαρμοστεί σε σκούρο η ανοικτόχρωμο φόντο (reverse). Να δοθεί ακριβής περιγραφή των χρωμάτων που θα προταθούν σε τετραχρωμία και σε PANTONE. Το λογότυπο δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 4 χρώματα PANTONE ή τα 4 χρώματα της τετραχρωμίας.
3. Η γραμματοσειρά (font) που θα χρησιμοποιηθεί να μπορεί να αγοραστεί (αν χρειαστεί).
4. Το λογότυπό θα πρέπει να δημιουργηθεί σε γραμμική μορφή vector-eps ή σε υψηλής ανάλυσης εικόνα TIFF ή JPEG (τουλάχιστον 300 dpi σε 210 x 297 χιλ.). Εκτός αυτού, το λογότυπο θα πρέπει να είναι εκτυπώσιμο και ευανάγνωστο σε μικρό μέγεθος ώστε να είναι δυνατή η χρήση του σε μικρή διάσταση (1.5 εκ.).
5. Οι προτάσεις που θα υποβληθούν θα πρέπει να δοθούν τόσο στη μικρότερη διάσταση (1,5 εκ) όσο και σε διάσταση 15 εκ σε έντυπη μορφή, έγχρωμο και μαυρόασπρο, καθώς και σε ηλεκτρονική μορφή (PDF) σε CD ή DVD
6. To λογότυπο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αυτόνομο χωρίς την ονομασία Υφυπουργείο Πολιτισμού, Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού.
7. Το λογότυπο δεν πρέπει να είναι ή να περιέχει εικόνες, φωτογραφίες, πρόσωπα, εμπορικά σήματα, διακριτικά γνωρίσματα, φραστικά μηνύματα ή άλλα στοιχεία, για τα οποία ο διαγωνιζόμενος δεν έχει άδεια χρήσης και δεν μπορεί να παραχωρήσει άδεια δημοσίευσης, χρήσης, αναπαραγωγής, έκδοσης και εκμετάλλευσης.
8. Να είναι δυνατή η αποτύπωση του λογοτύπου σε οποιοδήποτε υλικό και η χρήση του σε οποιοδήποτε μέσο (συμπεριλαμβανομένων ιστοσελίδων, περιοδικών, εφημερίδων, ταινιών, τηλεόρασης, συσκευασίας σε δυσδιάστατη και τρισδιάστατη απόδοση)
9. @ βραβευμέν@ υποχρεούται να παραδώσει το λογότυπο σε αγγλικό (Department of Contemporary Culture - Deputy Ministry of Culture) και ελληνικό δείγμα, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή ( σε USB, σε CD ή DVD) σε όλες τις πιο πάνω εφαρμογές.

Δ. ΚΡΙΤΗΡΙΑ:
1. Το λογότυπο να παραπέμπει στο ρόλο και την αποστολή τoυ Τμήματος
2. Να είναι πρωτότυπο (να μην έχει ξαναχρησιμοποιηθεί από οποι@δήποτε ή για οποιοδήποτε σκοπό), αυθεντικό και δημιουργικό
3. Να είναι ευδιάκριτο, λιτό και να απομνημονεύεται εύκολα από το κοινό
4. Να διακρίνεται για την καλλιτεχνική, σχεδιαστική και τεχνική του αρτιότητα
5. Να είναι διαχρονικό

Ε. ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ:
1. @ δημιουργ@ του νικητήριου λογότυπου, εκχωρεί το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης στο Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού (περιλαμβανομένης της δημοσίευσης, διαφήμισης, αντιγραφής, αλλαγής, τροποποίησης και αναπαραγωγής, με όλους τους πιθανούς τρόπους του λογοτύπου). Όλα τα αποκλειστικά και μεταβιβαζόμενα δικαιώματα για χρήση, δημοσίευση, διαφήμιση, αντιγραφή, αλλαγή, τροποποίηση, και αναπαραγωγή με όλους τους πιθανούς τρόπους του λογότυπου που θα κερδηθεί ανατίθενται στο Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού. Κανένα άλλο άτομο ή οντότητα δε θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το λογότυπο, συμπεριλαμβανομέν@ τ@ διαγωνιζομέν@ (δικαιούται να το χρησιμοποιήσει στο προσωπικό τ@ πορτοφόλιο).
2. Το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού έχει το δικαίωμα να τροποποιεί και να αλλάζει το λογότυπο, να διεξάγει επαγγελματικό ανασχεδιασμό, να δημιουργεί διαφορετικές εκδοχές του λογότυπου σε σχέση με το χρώμα, το μέγεθος τη μορφή, την ανάλυση και όλες τις άλλες ιδιότητες χωρίς κανέναν περιορισμό, σε συνεργασία ή με τη σύμφωνη γνώμη τ@ δημιουργού της βραβευθείσας πρότασης.
3. Το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού έχει το δικαίωμα να αντικαταστήσει το λογότυπο εάν το κρίνει απαραίτητο ή θεωρήσει ότι δεν αντικατοπτρίζει πλέον την αποστολή του.

ΣΤ. ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ:
1. @ ενδιαφερόμεν@ δικαιούνται να υποβάλουν περισσότερες από μια προτάσεις.
2. Κάθε πρόταση συμμετοχής πρέπει να υποβάλλεται σε ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο μεγέθους Α3.
3. Πάνω στο φάκελο θα αναγράφεται «Διαγωνισμός για Επιλογή Λογοτύπου για το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού – Υφυπουργείο Πολιτισμού», καθώς και ένας επταψήφιος αριθμός της επιλογής τ@ συμμετεχοντ@ στο διαγωνισμό. Οποιαδήποτε στοιχεία τ@ διαγωνιζομέν@ δεν πρέπει να αναγράφονται στο φάκελο υποβολής της πρότασης.
4. Με την υποβολή της κάθε πρότασης @ διαγωνιζόμεν@ θα παραλαμβάνει βεβαίωση παραλαβής στην οποία θα αναγράφεται ο επταψήφιος αριθμός του κάθε φακέλου/πρότασης που θα υποβάλλει.
5. Κάθε διαγωνιζόμεν@ θα πρέπει να υποβάλει την πρόταση τ@ σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή (σε USB σε CD ή DVD).
6. Η έντυπη πρόταση για το λογότυπο στις εφαρμογές που αναφέρονται στην παράγραφο ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ πρέπει να είναι κολλημένη/ες σε χαρτόνι/α μεγέθους Α4 (29,7 εκ. Χ 21 εκ.). Στο πίσω μέρος κάθε χαρτονίου να επικολληθεί φάκελος μέσα στον οποίο να αναγράφονται τα στοιχεία τ@ διαγωνιζόμεν@ (ονοματεπώνυμο, βιογραφικό σημείωμα, τηλέφωνο επικοινωνίας, ηλεκτρονική διεύθυνση).
7. Μπορεί επίσης να υποβληθεί σκεπτικό της υποβληθείσας πρότασης μέχρι 200 λέξεις.
8. Με τη συμμετοχή/υποβολή προτάσεων τ@ διαγωνιζόμεν@ θεωρείται ότι αποδέχεται χωρίς επιφύλαξη όλους τους όρους του διαγωνισμού.
9. Στο νικητήριο λογότυπο μπορεί να γίνουν εισηγήσεις για μικρές τροποποιήσεις/βελτιώσεις πριν δοθεί η τελική του μορφή.
10. Οι αιτήσεις να παραδίδονται στην κα. Έλενα Χριστοδουλίδου(Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού – Υφυπουργείο Πολιτισμού, Ιφιγενείας 27, Ακρόπολη, 3ος όροφος, τηλ. 22809946 και 22809812) σε κλειστό φάκελο με την αναφορά «Διαγωνισμός για Επιλογή Λογοτύπου για το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού – Υφυπουργείο Πολιτισμού» μέχρι την Tρίτη 30 Απριλίου 2024.
11. Το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού δεν είναι υποχρεωμένο να δεχθεί ή να εγκρίνει οποιαδήποτε πρόταση, αν οι υποβληθείσες προτάσεις δεν ικανοποιήσουν.

Ζ. ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
1. @ διαγωνιζόμεν@ θα κριθούν από πενταμελή επιτροπή απαρτιζόμενη από τη Διευθύντρια του Τμήματος Σύγχρονου Πολιτισμού (Πρόεδρος), την Ανώτερη Πολιτιστική Λειτουργό Νάντια Στυλιανού, την Ανώτερη Πολιτιστική Λειτουργό Έλενα Χριστοδουλίδου, την Πολιτιστική Λειτουργό Α΄(υπεύθυνη εικαστικών τεχνών) κα Λούλη Μιχαηλίδου, την κα Έλενα Ηλιάδου καθηγήτρια Γραφικών Τεχνών στη Μέση Τεχνική Εκπαίδευση, Λειτουργό Υπηρεσίας Ανάπτυξης προγραμμάτων στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υ.Π.Α.Ν.
2. Σκεπτικό θα συνταχθεί μόνο για το λογότυπο που θα επιλεγεί.
3. Το βραβείο του διαγωνισμού ανέρχεται στις 2000 ευρώ

Για περισσότερες πληροφορίες να απευθύνεστε στην κα Έλενα Χριστοδουλίδου (τηλ. 22809846, email: echristodoulidou@culture.gov.cy) και στον κ. Μάριο Ψαρά (τηλ. 22809812, email: mpsaras@culture.gov.cy), μέχρι την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024.